top of page

Algemene voorwaarden

 

Inhoud:
Artikel 1. Toepasselijkheid.
Artikel 2. Aanbiedingen/overeenkomsten.
Artikel 3. Prijzen en betalingen.
Artikel 4. Verzendkosten.
Artikel 5. Leveringsadres en levering
Artikel 6. Garantie.
Artikel 7. Reclames en aansprakelijkheid.
Artikel 8. Eigendomsvoorbehoud.
Artikel 9. Overmacht.
Artikel 10. Bestellingen/communicatie.
Artikel 11. Toepasselijk recht.
Artikel 12. Identiteit van de ondernemer.
Artikel 13. Privacy policy
Artikel 14. Intellectueel eigendom

​

Artikel 1. Toepasselijkheid.

Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Bloem & Beauty, zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden (hierna: Voorwaarden) van toepassing. Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling op de website houdt in dat u de toepasselijkheid van deze Voorwaarden aanvaardt.

Artikel 2. Aanbiedingen/overeenkomsten.

Alle aanbiedingen van Bloem & Beauty zijn vrijblijvend en Bloem & Beauty behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen. Bloem & Beauty kan niet aan zijn aanbiedingen worden gehouden indien de consument, naar termen van redelijkheid en billijkheid en in het maatschappelijk verkeer gangbare opvattingen, had behoren te begrijpen dat de aanbieding of offerte dan wel een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

Artikel 3. Prijzen en betalingen.

De vermelde prijzen voor de aangeboden producten zijn in euro’s, inclusief BTW en exclusief verzendkosten, of andere heffingen, tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen.

Betaling kan geschieden middels ideal.

Speciale aanbiedingsprijzen zijn geldig zolang de voorraad strekt en gelden alleen voor nieuwe bestellingen.

Artikel 4. Verzendkosten.

Bij zendingen binnen NL wordt voor elke bestelling €4,95 aan verzendkosten gerekend. Bij bepaalde minimumbedragen wordt gratis verzenden aangeboden.

Artikel 5. Leveringsadres en levering.

Consument dient ten aller tijde zelf te controleren of het leveringsadres dat is ingevuld tijdens het bestellen nog actueel is. Het leveringsadres dat u opgeeft tijdens het bestellen, en de email bevestiging die u hiervan krijgt waarop het afleveradres staat vermeld, zien wij als leveringsadres en wordt door ons als zodanig verwerkt.

Bij foutief opgegeven leveringsadres kunt u dit zo snel als mogelijk aan ons doorgeven per email via info@bloemenbeauty.nl waarna het leveringsadres, indien mogelijk wordt aangepast. Nadat de bestelling is verzonden is aanpassing van het afleveradres niet meer mogelijk. Bloem & beauty is niet verantwoordelijk voor het door u foutief opgeven afleveradres en verzending van uw bestelling naar het foutieve afleveradres.
Voor het opnieuw verzenden van uw bestelling naar een aangepast afleveradres worden er bij een tweede verzending, verzendkosten á €5,75 in rekening gebracht. (binnen NL)

Levering door Bloem & Beauty vindt plaats op het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan de consument, in de regel is dit circa 1 week (afhankelijk van de gekozen betaaloptie), maar uiterlijk binnen het wettelijk gestelde termijn van 30 dagen na bestelling, tenzij anders is aangegeven.

Wanneer een product niet op voorraad is en bijbesteld wordt, ontvangt consument hier bericht van in de bestelbevestiging per mail. Ook is de levertijd zichtbaar op de website bij aankoop.  Consument heeft dan tot het moment van afronden van de bestelling het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Ontbinden kan consument doen door een email te sturen naar info@bloemenbeauty.nl.

Overschrijding van de levertermijn geeft u geen recht op schadevergoeding.

Artikel 6. Garantie.

Bloem & Beauty garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken dan ook. Het doen van reclamatie geldt gedurende een periode van 7 dagen na levering. Dit is een service. De factuur van Bloem & Beauty dient als garantiebewijs van uw bestelling.

Indien de geleverde zaken niet voldoen aan deze garantie, zal Bloem & Beauty zorgen voor een passend vervangend product of herstel. Deze genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer, zonder advies van Bloem & Beauty, consument of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel trachten aan te brengen aan het product of deze hebben aangewend voor doeleinden waarvoor het product niet bestemd is.

Indien het geleverde product niet overeenstemt met hetgeen was overeengekomen en deze niet-conformiteit een gebrek is in de zin van de regeling van de productaansprakelijkheid, dan is Bloem & Beauty in beginsel niet aansprakelijkheid voor gevolgschade.

Artikel 7. Reclamaties en aansprakelijkheid.

U heeft de verplichting om de geleverde producten onmiddellijk doch in ieder geval binnen 7 dagen na ontvangst te inspecteren op volledigheid. Eventuele gebleken gebreken dient u uiterlijk binnen 14 dagen na ontdekking  per email gemotiveerd aan Bloem & Beauty te melden. Dit kan via info@bloemenbeauty.nl.

Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Bloem & Beauty de keuze om de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurprijs te restitueren.

Retouren.
Na ontvangst en beoordeling van je retour, ontvang je binnen 14 dagen je geld terug inclusief de verzendkosten van de bestelling. De verzendkosten die betaald worden voor het retour zenden worden niet vergoed. Wanneer niet de gehele bestelling wordt geretourneerd ontvang je enkel het bedrag van de geretourneerde goederen retour. De goederen moeten ongebruikt, onbeschadigd en stevig verpakt verzonden worden om schade tijdens verzending te voorkomen. Het veiligste is om ze in dezelfde verpakking terug te sturen. Verzend altijd met een track en trace code! Dit is je retourbewijs. Het gemakkelijkste is om de retourlink te gebruiken uit de mail van de desbetreffende leverancier. Controleer altijd eerst even of je product voldoet aan de retourvoorwaarden. Het retourzenden is altijd geheel op eigen risico.

Edelstenen, mineralen en fossielen, het zijn allemaal natuurproducten. De één meer broos dan de ander. Deze prachtige stukken worden vaak uit mijnen, grotten of diep in de grond gehaald. Sommigen zijn al miljoenen jaren oud! Het is dus niet ongebruikelijk dat er een oneffenheid in je stuk kan zitten zoals een insluitsel, inkeping of krasje. Dit is nu eenmaal niet te voorkomen en kan dus ook niet als zijnde klacht worden geaccepteerd. Bij broze stukken zoals bijvoorbeeld zwavel, celestien en andere kwartsvarianten kan er een kristal los komen tijden de verzending, dit is helaas ook niet te voorkomen ondanks stevig inpakwerk. Een ander verhaal is het natuurlijk als een item gebroken of verpulverd binnen komt.

Artikel 8. Eigendomsvoorbehoud.

De eigendom van geleverde producten gaat pas over, indien u het gehele bedrag dat u Bloem & Beauty verschuldigd bent, heeft voldaan. Het risico ter zake van de producten gaat op het moment van aflevering op de consument over.

Artikel 9. Overmacht.

Onverminderd de overige aan zijn toekomende rechten, heeft Bloem & Beauty in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van uw bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zulks door u dit schriftelijk mee te delen en zulks zonder dat Bloem & Beauty gehouden is tot enige schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.

Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming welke niet aan Bloem & Beauty kan worden toegerekend, omdat hij niet te wijten is aan zijn schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.

Artikel 10. Bestellingen/communicatie.

Voor vertragingen, beschadigingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen u en Bloem & Beauty, dan wel tussen Bloem & Beauty en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen u en Bloem & Beauty, is Bloem & Beauty niet aansprakelijk.

Artikel 11. Toepasselijk recht.

Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze Voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze Voorwaarden, is het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen partijen zullen zo goed als mogelijk door ons worden opgelost.

Artikel 12. Identiteit van de ondernemer.

Bloem & Beauty
Dokter van den Brinkstraat 30, 2681BA Monster.
Kvk nummer: 72581948
Email: info@bloemenbeauty.nl
IBAN: NL97 ABNA 0829 2297 95
BTW identificatie nummer: NL859161808B01

13. Privacy policy

Bloem & Beauty respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming.

Bloem & Beauty zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

14. Intellectuele eigendom.

De inhoud van deze website is gepubliceerd door Bloem & Beauty en auteursrechtelijk beschermd. Het design, alle teksten, afbeeldingen (met uitzondering foto’s afkomstig van derden), onderliggende broncode en software (inclusief applets) en al het overige materiaal op deze website vallen onder het auteursrecht van Bloem & Beauty en mogen niet zonder voorafgaande toestemming worden gekopieerd of gewijzigd, of op enigerlei andere wijze worden gebruikt.

bottom of page